Heroes: Discovery víkendovka pro kluky

Datum konání:
20. Duben 2018 - 15:45 - 22. Duben 2018 - 18:00

Další Discovery víkendovka pro kluky proběhla ve starém dřevěném srubu nedaleko Sázavy. Tentokrát jsme všichni jeli vlakem, ve kterém bylo hrozné vedro, ale až na jednu menší nehodu s Coca-Colou jsme všichni cestu ve zdraví přežili. Když jsme vystoupili z vlaku (omylem o jednu zastávku dřív, čímž jsme si trasu o 2 km prodloužili, což jsem klukům neřekl, takže jsem zvědav, kdo si to přečte), rozdělili jsme si jídlo do batohů a vyrazili jsme ke srubu. Cesta byla vesměs příjemná a bez komplikací, asi kilometr před cílem jsme ještě zastavili na koupání.

Srub jsme našli snadno, a poté, co se nám podařilo na obřím svazku najít správný klíč, ubytovali jsme se a pustili se do přípravy večeře. Hvězdou večera bylo kuře pečené v zemi na horkých kamenech, v tzv. Setonově hrnci. Hodinu se nahřívaly kameny v ohni a pak se to ještě hodinu peklo v zemi, ale výsledek stál za to. Kuře se rozplývalo nejen na jazyku, ale skoro už i na talíři. Před spaním jsme stihli ještě krátkou noční hru, která byla celá postavená na tichém plížení nočním lesem, což vůbec nešlo, ale klukům to zas tak moc nevadilo.

Noc byla teplá a klidná, já s Matějem a Adamem jsme jí absolvovali pod širým nebem, což se ukázalo jako dobrá volba.

V sobotu ráno jsme posnídali ovesnou kaši, kterou vařil Robert (stejně jako kuře předchozí večer), a která se setkala s širokou škálou reakcí od nadšení až po odpor (že prý nic takového nikdy nejedli, a navíc nemají rádi oves). Mě osobně chutnala a až na 2 výjimky jí snědli všichni. Po snídani jsme asi 2 hodiny myli nádobí beznadějně zalepené kaší v trošce vody (protože pro vodu se muselo chodit docela daleko, což se nikomu nechtělo) a pak jsme vyrazili na výlet, který se ukázal kratší, než jsme plánovali, takže jsme pak zbytek odpoledne strávili u vody, kde se kluci seznámili s fenkou jednoho z místních domorodců, takže bylo o zábavu postaráno.

u ohně

Večer jsme pekli buřty (příběh o tom, jak je Robert s Dejfem sehnali by vydal na další zápis do kroniky), trdelníky a měli jsme vynikající kuře na paprice, které už předpřipravené přivezl Petr, který si tímto odlehčil batoh, aby nás spolu s Honzou mohl opustit kvůli všudypřítomným Habrům, na které jsou oba alergičtí. Před spaním jsme ještě u ohně povídali o různých tématech z mého kouzelného papíru s otázkami, a ač jsme se této diskuze předem trošku obával, nakonec to byl dobrý čas.

Noc jsme opět strávili pod širým nebem, tentokrát se k nám přidal ještě Dejf a Honza. Druhý den po rozcvičce (a otužileckém koupání, které se mnou, stejně jako předchozí ráno, absolvoval pouze Matěj, a to ještě napůl z hygienických pohnutek) jsme už vlastně jen myli nádobí, vařili, jedli, balili, uklízeli a šli na vlak, protože se kluci ukázali jako odborníci na prodlužování veškerých myslitelných aktivit na dvojnásobek času (kromě návštěvy kadibudky plné různé havěti, kterou naopak omezovali na minimum). Nakonec jsme se ale stihli alespoň vykoupat a dojíst zbytky sušenek na louce kousek od nádraží.